zaterdag 18 oktober 2014

lijnen

Trappenstraat


Een van de eerste opdrachten was om iets te schilderen waarin je duidelijk lijnen kon in onderscheiden. Ik had gekozen voor een stadszicht ergens in Italiƫ, waarop een straat was afgebeeld die als een trap was aangelegd. Hier had ik mijn best gedaan opdat het er een beetje zou uitzien zoals het op de foto was,


6 Fases


maar achteraf bleek dat het de bedoeling was om het origineel zodanig te vereenvoudigen tot enkel de meest essentiƫle lijnen over bleven.
Dus na enkele pogingen zoals je kunt zien kwam ik uiteindelijk tot een resultaat dat min of meer bevredigend was.

Eindresultaat

1 opmerking:

  1. Kunst is meestal mooi en het is maar net met welke ogen en gevoel je er naar kijkt.
    Ik vind het fijn om kunst te zien daar het van mensen is.

    Lieve groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

98-Sneeuwlandschap-24

Olieverf op doek 30 x 40 cm